Ob svetovnem dnevu Zemlje smo za dijake in dijakinje od 1. do 3. letnika pripravili projektne dneve na daljavo. VODA pa je tisti vir na našem planetu, ki nam predstavlja ne samo izziv projektnih dni, temveč tudi vedno večji izziv za preživetje. Pomen (pitne) vode za vsa živa bitja je lepo predstavljen v dokumentarnem filmu ŽEJNI SVET francoskega fotografa in režiserja Yann Arhus-Bertranda, ki smo ga izbrali za osnovo dejavnostim pri različnih predmetih oz. medpredmetnih povezavah. Hvala Biotehniški fakulteti UL in Akademski raziskovalni mreži Slovenije (ARNES), da sta nam omogočili brezplačen ogled.

Nekaj vtisov dijakov in dijakinj po ogledu filma:

»Najbolj zanimiv del tega projekta pa je bil brez dvoma film. V šoli in na spletu poslušamo in se učimo zakaj in kakšni problemi so v zvezi z vodo in njenim primanjkljajem oz. onesnaženostjo, ampak ko dejansko vidiš, da so za temi nepredstavljivimi številkami ljudje, ki se dan za dnem soočajo s temi težavami, se močno zamisliš. Mislim, da bi moral vsak od tega “raziskovanja” odnesti neko zavedanje glede tega, kakšno srečo imamo, da živimo na območju, kjer s pitno vodo res ni problemov in da bo tako ostalo samo, če bomo z njo ravnali varčno in odgovorno.«

»Tema je bila zanimiva, še posebej skupaj s filmom, ki mi je bil res všeč, saj je dobro prikazal dejansko stanje na svetu, ki se ga po mojem mnenju malo kdo zaveda.«

»Film se mi je zdel zelo zanimiv, saj sem izvedela ogromno novih informacij, ki so mi dale misliti. Šele sedaj se zavedam vpliva, ki ga ima voda na naše življenje. Hkrati pa sem se začela zavedati, kako vesela sem lahko, da živim v razmerah, kjer se mi vsakodnevno ni treba boriti za preživetje samo zaradi vode.«

»Film je bil zanimiv, poučen in izvrsten za širjenje obzorij.«

Po ogledu filmu raziskovalno in ustvarjalno delo v medpredmetnih povezavah že poteka! Tako so se v različnih letnikih vključili različni predmeti, kot npr. v 1. letniku geografija, zgodovina, nemščina, španščina ter likovna vzgoja, v 2. letniku sociologija in angleščina ter v 3. letniku biologija, fizika in kemija. Dijaki in dijakinje pridno raziskujejo, analizirajo, popisujejo, debatirajo (seveda na daljavo), pišejo, rišejo, fotografirajo, snemajo …

Nekaj dijaških ugotovitev:

KAJ ŽE VEMO?

  • »Poznamo problematiko pitja vode iz plastenk.
  • Vemo, v katerih krajih so postavljene čistilne naprave.
  • Vemo, da iz čistilne naprave ne priteka pitna voda.
  • Vemo, da čistilna naprava vodo le delno očisti, ne pa do pitne vode.
  • Razumemo, da je poraba vode prevelika.
  • Vemo, da vodo onesnažujemo tudi zaradi ugodja, malomarnosti in neosveščenosti.«

KAKO DOBRO NAM GRE?

Hitri rezultati ankete pri fiziki so pokazali, da smo vsi priklopljeni na mestni vodovod, porabimo od 15 do 18 m3 vode (za pitje in kuhanje 18-100 l, za pomivanje posode 12-60 l, za telesno higieno 80-300 l, za pranje perila 30-120 l, izpiranje WC-školjke 100-110 l, čiščenje stanovanja 7-45 l) in pijemo »vodo iz pipe«, kar sedaj še bolj spoštujemo. Podrobnejše analize sledijo.

KAJ LAHKO STORIMO?

  • »Tuširal se bom manj časa.
  • Med umivanjem zob bom zaprl pipo.
  • V WC-školjko ne bom metal stvari, ki tja ne spadajo.
  • Za zalivanje bom uporabljal deževnico.
  • Ne bom pral avtomobila s pitno vodo.«

Prvi izdelki že nastajajo.

Pripenjamo nekaj zanimivih, ki so že nastali pri nemščini, španščini, likovni vzgoji, zgodovini, sociologiji in fotografskem krožku. Prepričani smo, da je in bo nastalo še ogromno lepega. Nekaj jih bomo objavili tudi v e-spletni publikaciji o projektnih dneh, ki je v nastajanju.

Lenart Jonke Grabner iz 1. a je takole poudaril pomen vode:

Wir alle brauchen es,

Anfang bis Ende, komplette Galaxie,

Salz- oder Süßwasser,

See oder Meer,

Einfach nötig fürs Leben,

Reizende Kraft zur Welt geben.

Nismo žejni samo ljudje, tudi ptiček na fotografiji Jane Komprej iz 3. a se je prišel odžejat v bližnji potok (krasna fotografija v priponki).

Veselimo pa se tudi fotografij današnjega ŠPORTNEGA DNE, ko bomo raziskovali Koroške vode: sneg, potoke, reke, jezera in se ob tem lepem vremenu razgibali in sprostili (seveda ob upoštevanju vseh ukrepov in prepovedi zbiranja).

Iskrena hvala vsem učiteljem in dijakom za tako uspešno sodelovanje in novo izkušnjo!

Povzela in zbrala Simona R. Merkač.

(Visited 10 times, 1 visits today)